Obsługę administracyjno-eksploatacyjną przez:

Pomoc w organizacji Wspólnoty Mieszkaniowej t. j.:

  • wystąpienie o nadanie numeru REGON,
  • wystąpienie o nadanie numeru NIP do właściwego Urzędu Skarbowego,
  • założenie rachunku bankowego Wspólnoty,
  • stworzenie budżetu i podstawowych uchwał,
  • ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną,
  • pomoc w tworzeniu statutu wspólnoty mieszkaniowej oraz regulaminu porządku domowego,
  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników wraz z weryfikacją stanu prawnego i faktycznego,

Obsługę eksploatacyjną nieruchomości w tym :

  • kontakty z kontrahentami i usługodawcami oraz negocjowanie, podpisywanie renegocjowanie dotychczasowych umów z dostawcami usług komunalnych i mediów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości;
  • utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
  • utrzymania należytego porządku i czystości terenu działki, chodnika wzdłuż budynku i innych terenów, koszenie trawy wraz z pielęgnacją zieleni w okresie letnim oraz odśnieżanie ciągów komunikacyjnych w okresie zimowym;
  • obliczanie i obciążanie właścicieli kosztami utrzymania części wspólnej nieruchomości zgodnie z uchwałą właścicieli lokal
  • udzielanie każdemu z właścicieli, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń
  • przygotowanie procedur bezpieczeństwa dla mieszkańców oraz regulaminu porządku domowego zawierających informacje dotyczące kontroli dostępu do budynku oraz procedur usuwania usterek,
  • prowadzenie spraw Wspólnoty Mieszkaniowej na zewnątrz i w stosunkach pomiędzy właścicielami, najemcami a Wspólnotą a w szczególności wydawanie zarządzeń o charakterze porządkowym oraz zgody na wykonywanie dodatkowych instalacji w zakresie kiedy dotyczą one części wspólnych,
  • bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących części wspólnych jak i dla indywidualnych lokali w godzinach uzgodnionych wcześniej, w tym przygotowywanie i wydawanie dla urzędów zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali w zakresie przez nich wymaganym,
  • przedstawianie Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej sprawozdania finansowego wraz z opisem, w terminie do końca marca każdego roku,
  • sprawozdania te będą stanowiły podstawę do udzielenia Zarządowi Wspólnoty absolutorium przez zebranie właścicieli lokali Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • bieżąca obsługa zebrań obejmująca przygotowywanie i zwoływanie zebrań wraz z zawiadamianiem członków Wspólnoty, protokołowanie, zbieranie i liczenie głosów (również w drodze indywidualnego zbierania głosów).

 

 

 

 

VITA - Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami - Design by: FUTRUE DESIGN